סקס ויחסי מין - השורש הרוחני

למה אנחנו כל-כך אוהבים סקס? למה הצריכה של סרטים ואביזרים הקשורים לסקס כה גבוהה? מהי אנרגיה מינית עליה דיבר פרויד? האם קיים ואם כן, מהו השורש הרוחני בסקס?  כולנו, או לפחות רובנו רוצים ועושים סקס, אנחנו אוהבים וישנם כאלה שאפילו רודפים הנעה מינית מסוג כזה או אחר. אך רובנו לא מדברים עליו. אולי מתוך בושה, או חינוך שקיבלנו בילדות.. בכל מקרה, זו היא תוצאה של תפיסת מציאות מעוותת, המבוססת על דעות קדומות המתארות את הסקס כפשע או מעשה מגונה כלשהו.
כשאנו חושבים על סקס, בראשינו עוברות הרבה צורות מחשבה שונות, ולא אצל כולנו המחשבות הן מאלה שמתארות קרבה מינית בין גבר לאישה. לכן אני רוצה להקדים, ולהדגיש כבר כאן בתחילת הכתוב, שבמסר המועבר כאן, אני מתייחס לסקס הרגיל ביותר בין גבר לאישה, ולא לשאר צורות המקובלות בזמננו.

השורש הרוחני של הסקס, השורש הרוחני לסקס כבוי בשאיפתו המתמדת של הטבע לעודד איזון. הסקס מאזן בין שני חלקים, השמאל והימין, המינוס והפלוס, החלק הנותן והחלק המקבל. שניהם תלויים זה בזה וזקוקים זה לזה לגילוי ההרמוניה הטבעית בחיים. לסקס ישנה היכולת לפתח באישה את התפקיד העיקרי שלה מול הבן זוג שלה, התפקיד הוא להתבטל מול הגבר שלה, להיות מוכנה לקבל ממנו ולסמוך עליו.

היא אמורה לקבל מבן זוגה תענוג ביחסי מין, (ומזה ללמוד להתבטל בצורות קבלה אחרות) היא המקבלת והוא הנותן, מספק התענוג. היא המינוס והוא הפלוס. ישנם מקורות, בהם משווים את האנרגיה של הגבר לאנרגיית השמש - מקור האור והחום, ואנרגיה של אישה ללבנה, המקבלת את האור שהוא חומר הבריאה (זרע) מהשמש (הגבר) ומאירה אל הכוכבים (הילדים). האישה מפתחת ומטפחת את הזרע, את ניצוץ האור אותו מעביר לה הגבר, ומעצבת ממנו דמות העובר.

אישה בשפה הרוחנית נקראת נוקבא, מהשורש נקב. פירוש: כוח קבלה, קבלת האור. כלי עבורו בסופו של דבר נברא כל התענוג. רק בעזרת כלי זה, ניתן לקבל את השפע העליון וליהנות מחיינו ברמה הגבוהה ביותר. גבר ברוחניות נקרא זכר - והוא משמש כצינור המקשר בין כלי/ הנשמה (האישה) לבין מקור השפע הרוחני. תפקידו הוא להתנקות ולהזדכך במידה מספקת, המאפשרת הזרמת והעברת האור בקצב* ובכמות* הנדרשת, בהתאם לחיסרון המתגלה בכלי (באישה).

אינטראקציה זו, יוצרת את החיבור בין הכוח החיובי (+) לבין הכוח השלישי (-), בין הנתינה והקבלה.
על שתי צורות אלו, עומדת ומחזיקה כל הבריאה.  אין הכוונה שהאישה היא דמות פסיבית, שניזונה 
ומקבלת מהגבר בלבד. (כמו שנהוג לחשוב בתורות רוחניות ודתות למיניהן). חשוב להבין, כי האישה חשובה בתהליך זה בדיוק במידת חשיבותו של הגבר, ואין הגבר יוכל ליהנות מזרימת האור דרכו, כל עוד לא יבחר וייקח לו אישה, אותה יהיה אמור למלא בתענוג ואושר. (זו היא אחת הסיבות בגללן מורים ומאמנים רוחניים אמתיים, לא היו נותנים לגברים לגשת ללימוד רוחני תרם יהיו נשואים).

כמו שציינתי כבר בעבר, ברוחניות לא קיימים ניגודים כמו: "חיים" ו"מוות", "טוב" ו"רע" וכדומה.., לכן, אין מקום גם למושגים כמו "חיובי" ו"שלילי" למשל. אם כך מהו חיובי ומהו שלילי מהבחינה הרוחנית רוחניות ?
- כוח שלילי* הוא החיסרון, האחראי על הרצון ועל צורות ומידות הרצון: מה בדיוק אנו רוצים ומה גורם לנו ליהנות? וכן יוצא שללא הכוח הנשי/השלילי, אין כל מקום לעבודה רוחנית מצד הכוח החיובי, הגבר ! כי אין בו שום צורך. הרי ברור, שכל עוד לא קיים רצון וחיסרון ליהנות בצורה כזו או אחרת, לא יכול לבוא מילוי וסיפוק במקום הזה. כשאין רעב, לא ניתן לשבוע וכשהכוס מלאה ביין, לא נוכל למלא אותה במים.

לפיכך נמצא, כי כוח נשי (שלילי) מופיע גם ככוח חיובי, באותה מידה בה כוח חיובי, מופיע ככוח שלילי כלפי הטבע כאשר מקבל ממנו. הגבר מושך את האור מהטבע (כוח עליון), ומעבירו אל האישה. בזמן שהוא מקבל את השפע מהעליון, הוא נמצא בבחינת שמאל - קבלה וכשמספק את האור לאשתו הינו מבצע פעול נתינה ולכן מבחינת האישה הוא מופיע כנותן. נמצא, שגם כוחותיו של הגבר, תלויים הם ברצונה של האישה. זאת אומרת, שבמידה והאישה לא תרצה לקבל מהגבר, ולא תיתן לו את האפשרות להעביר לה את האור, הגבר לא יוכל לממש את עצמו ולשמש כצינור השפע, שמקשר בין השמיים והארץ. ובכך ייגרם סבל לשניהם מסיבת אי השתוות צורתם עם חוקי הטבע.

נחזור לסקס, איך כל זה מתקשר לעולם שלנו בכלל ובמיוחד ליחסי מין? בעולמנו אנו פוגשים בהרבה מקרים בהם הנשים מזייפות אורגזמה - רק כדי שהגבר ירגיש טוב עם עצמו. שירגיש "הנותן" ולא המקבל. אחרת, כל הסקס לא שווה מבחינתו. גבר (בעיקר גבר רוחני) אינו מסוגל ליהנות מהסקס רק מבחינה בהמית פשוטה. אינו יכול לקיים יחסי מין רק כדי לקבל מזה תענוג בשביל עצמו בלבד. הוא נהנה באמת כשרואה, מרגיש או שומע את האישה נהנית ממנו. במילים אחרות הוא נהנה מלספק תענוג כלשהו למישהו שזקוק לו, ונקודה זו קיימת בכל גבר וגבר. השאלה היא כמה אנו מודעים לקיומה.

נושא הסקס הוא נושא עשיר ומגוון מאוד, ובו ניתן להרחיב הרבה.  לא משנה כמה אכתוב כאן ואנסה לדייק ולדקדק, תמיד יוחסר משהו ויהיה ניתן להוסיף עוד דוגמאות, הסברים ותיאורים כדי להמחיש את העיקר.
לכן ברצוני לסכם בנקודה אחת את הנאמר כאן ולסיים את הכתוב.

לסיכום: למדנו שהשורש הרוחני של הסקס הוא בחיבור בין שני כוחות: קבלה ונתינה (חיובי ושלילי). שני הכוחות הם בעלי תכונת קבלה ותכונת הנתינה (הגבר מקבל את השפע מהטבע ונותן לאישה, האישה מקבלת מהגבר ונותנת לילדיה, אך גם נותנת את ההזדמנות לגבר - לתת לה כשמסכימה לקבל ממנו את האור). בניסוח קצר וקולע, ניתן לומר שסקס הוא העתקת נקודת המפגש הרוחנית לעולם הזה, בה נפגשים שני הכוחות וכתוצאה מהחיבור בינם, נוצר ניצוץ הקסם בדומה לניצוץ החשמלי המתקבל כשהמינוס נוגע בפלוס.

אם נלמד לפתח יחס שונה כלפי הסקס, שיהיה קצת מעבר לדרגת  החי ונעלה אותו לרמה רוחנית ואנושית,
נוכל ליהנות מהסקס הרבה יותר, ולהתייחס אל החיים שלנו כאל מתנה שניתנה לנו מהטבע - ועלינו ללמוד להשתמש לטובת עצמנו וכל הסובב אותנו. אז שיהיה לכם סקס נעים ורוחני ...

היי, טוב שהגעת לבלוג שלי, שמי אבשלום ואני שמח שאת/ה כאן.
אני מזמין אותך לנסח שאלה (רצוי שתהיה כמה שיותר קצרה וברורה)
בכל נושא שמפריע לך או מעכב אותך בחיים. על כל השאלות אשיב במדור "שאלות ותשובות" שם יופיעו גם השאלות שלכם. שמות השואלים יתפרסמו אך ורק בהסכמתם של השואלים.

כתובת אימייל לשליחת השאלה: avshalom.michaeli@gmail.com
כתבו את שמכם המלא אם ברצונכם שאפרסם אותו באתר במדור-"שאלות ותשובות".
שאלה שתגיע אליי עם שמכם, מראה על הסכמתכם לכך ששמכם יפורסם יחד עם שאלתכם. חשוב לזכור: כל שאלה שלך , משפיעה על התפתחותו של אדם אחר הגולש בבלוג זה, ככל שירבו אנשים שיתפתחו רוחנית, חייך יראו טוב יותר.